JJ & DD – Parabool 2

“Hallo allemaal. Ik ben Jannie en dit is..”

“Huh? Is er iets?”

“Of er iets is? Let je dan helemaal niet op? We zijn bezig om onszelf voor te stellen!”

“O. Hoi, ik ben Danny.”

“Iets meer betrokkenheid mag wel hoor.”

“Ik ben er helemaal bij nu.”

“Heel goed. Oké, hallo allemaal. Zoals je kunt zien ben ik een echt zeikwijf en is Danny nogal afwezig. Daarom worden we ook wel Jammerende Jannie en Dromerige Danny  genoemd. Aan ons is gevraagd om over de laatste vier wedstrijden van Parabool 2 nog even verslag te doen. Hier heb ik natuurlijk helemaal geen zin in, maar aangezien ik ook niet echt iets beters of leukers te doen heb kon ik geen smoes verzinnen om er onderuit te komen. Nou Danny, heb je er een beetje zin in?”

“Huh? O hoi, ik ben Danny.”

Amicitia 3 – Parabool 2, uitslag: 19-14

JJ: “Dit moet de slechtste wedstrijd van het seizoen zijn geweest.”

DD: “Van wie?”

JJ: “Ze stonden in de pauze zelfs met 11-3 achter. Niet al te best.”

DD: “11-3 achter… Hee, wat grappig. 11 is een getal, maar ook een ras in de Lord of the Rings. En in het woord achter zit het getal 8.”

JJ: “Wat ook het aantaldoelpunten was dat de Parabool na de pauze moest weten te overbruggen. In de tweede helft was het spel al een stuk beter, ze kwamen zelfs nog terug tot één punt, maar verloren ze toch nog met 19-14. Waren we dus helemaal voor niks wezen komen kijken.”

DD: “Hmmm.. Zeg Jannie, zullen we het straks ook maar eens over die wedstrijden gaan hebben?”

Meeuwen 4 – Parabool 2, uitslag: 20-20

JJ: Goede spannende pot, maar wat een eind rijden naar Putten zeg. En dat nadat we die week ervoor al helemaal naar Vriezenveen hadden moeten rijden. Dat is toch verschrikkelijk Danny?”

DD: “Ik vond het een hele goede wedstrijd. Blij dat ze zo makkelijk wonnen van Noordenveld.”

JJ: “Je loopt op de zaken vooruit Danny. We zijn nog bij de Meeuwen.”

DD: “Meeuwen? Dat waren niet zulke hoogvliegers. De Parabool won vrij gemakkelijk van ze afgelopen zaterdag.”

JJ: “Weer verkeerde wedstrijd Danny. Dat waren de Flamingo’s.”

DD: “Spelen ze alleen maar tegen vogels ofzo?”

Parabool 2 – Noordenveld 2, uitslag: 24-12

JJ: “Je zou zeggen dat dit een prima eindstand is, maar zo’n beetje elk ander team wist dikker van Noordenveld te winnen. Zo bijzonder was dit dus niet.”

DD: “ Waarom heb je het nu over de wedstrijd tegen Noordenveld? Dat heb ik toch zonet al genoemd? Niet zo dromen Jannie.”

JJ: “Niet zo jammeren Danny.”

DD: “We zouden elkaars bijnaam moeten overnemen. Haha!”

JJ: “O Danny, jij malle beer van me. Kom hier en geef me eens een lekkere pakkerd.”

Smak

JJ: Hè bah Danny, je moet echt je baard beter wassen hoor. Ik kon het eten nog ruiken.”

DD: “O, ik dacht dat die bedorven Chineeslucht van jou kwam.”

Parabool 2 – Flamingo’s 3, uitslag 24-12

JJ: “Aardige wedstrijd. Veel publiek. Allemaal vaders en moeders en broertjes en zusjes in de zaal.”

DD: “Weet je wat ik zo mooi vindt aan vaders en moeders en broertjes en zusjes?”

JJ: “Nou?”

DD: “Dat ze familie zijn.”

JJ: “Het was ook familiedag. Die hadden natuurlijk graag gezien dat de Parabool 2 op die dag kampioen zou zijn geworden, maar dat weten we pas volgende week als ze tegen Wit-Blauw hebben gespeeld.”

DD: “Ze hebben toch al tegen Wit-Blauw gespeeld?”

JJ: “Ja, dat werd gelijkspel. Maar volgende week moeten ze weer tegen ze.”

DD: “O. En dan telt dat gelijkspel niet meer mee ofzo?”

JJ: “Natuurlijk wel dommerik! Je snapt toch wel dat.. zucht. O Danny. Soms weet ik niet wat ik met je aanmoet. Maar weet je, ik zou niks aan je willen veranderen… Ik weet dat we het nog nooit hardop tegen elkaar hebben gezegd maar.. Ik hou van je.”

DD: “Huh, zei je wat?”

 

 

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.